torsdag den 10. september 2009

23:11

I dag gik min ven i stå. Helt i stå.
Han så hverken frem eller tilbage, drejede ikke hovedet fra side til side, hans rygrad var bøjet.
Og så gik jeg i stå.
Det er samme mekanisme som i en kø i Irma, Bilka, ja, hvor som helst. Hvis det menneske der står foran een går i stå, så kommer man ikke videre. Og dem bag ved står tvunget stille, sådan er det, som ringe i vandet. Jeg forsøgte, at hjælpe ham, første lægger du vægten over på det ene ben, så løfter du den modsatte fod og sætter den foran. Men hvad nu hvis han ikke ville frem, men tilbage? Og tilbage, dér stod jeg og spærrede. Som hvis man forsøger at komme ud af en kø, fordi man opdager at den olie man havde set sig lun på, kostede derefter, og så bliver man nærig. MEn der står nogen bagved, og så ender det med at man for ikke at forstyrre, køber den skide olie.
Og måske ville min ven bare have at jeg lige gik udenom et kort øjeblik…?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar